Проекти

Проект "Модель самоврядування в закладах загальної середньої освіти"

Опис організації діяльності органу самоврядування «Лідери»
Організація «Лідери» складається з восьми секторів, в які входять учні 8-10 класів. В одному секторі 2 посади – голова і заступник голови. Наставляє і допомагає кожному сектору педагог-куратор. Керує самоврядуванням президент школи, допомагає заступник президента з ними знаходиться секретар. В кожному класі дублюються сектори школи. Кожен тиждень в школі тематичний, тому збори проводяться раз на тиждень де розподіляються головні-керуючі тижня, оголошуються конкурси, змагання тощо. Для молодших школярів два-три рази на півроку створюються вистави, конкурси, концерти. Самоврядування відштовхується від виховного плану школи і вносять нововведення після зборів. Учнівське самоврядування «Лідери» активно працює у школі і постійно розвивається.

Опис діяльності органу дитячого самоврядування за напрямами:
ПАРТНЕРСТВО:
Партнери
Зміст
Форми і методи
Результативність
Адміністрація школи
Учні діляться своїми ідеями просять допомоги у зміні розкладу на запланований день, дозвіл на проведення, запрошення спікерів у школу
діалог,
наказ від директора
Довіра до адміністрації, проведено багато заходів у школі
Вчителі
Учні просять допомогти провести тематичний захід, створити за правилами сценарій
Діалог
практична діяльність (майстер-клас)
Дружба між вчителями і учнями, упевненість
Педагоги Куратори
Роз’яснюють учням, якщо не зрозумілі обов’язки, направляють до поставленої мети
Діалог
Структурування
Діти працюють знаючи свої обов’язки
Батьки
Приймають активну участь у всіх масштабних заходах школи, є не глядачами а учасниками
Практична робота (створюють костюми, декорації, листівки, плакати тощо)
Батьки полюбляють йти до школи
Учні школи
Приймають участь в усіх заходах, як актори, ведучі, глядачі
гра на сцені, репетиції, участь в проектах, конкурсах
Призові місця команд КВК, перші місця у всеукраїнських проектах, олімпіадах
Підприємці міста
Учні запрошують підприємців підтримати їх у своїх активностях
Діалог, презентація
Підвищується рівень заходів, діти частіше купують костюми для виступів, розвивається місто
Влада міста
Учні спілкуються з мером міста, депутатами, просять підтримки в своїх проектах
Круглий стіл
Презентація
Всі прохання виконуються і пропонується, щось зробити для розвитку міста, тому школою проводяться міські свята
Учні іншої школи
Учні дружать з іншими однолітками і запрошують долучитися для участі в міських святах
Діалог
Круглий стіл
Учні іншої школи активно приймають участь в міських заходах, дружать між школами
Газета «Наша зоря»
Учні ніби кореспонденти створюють статті і відправляють у газету
Телефонний режим
Інтерв’ю
Учні розвивають таланти журналіста, письменника
ТРК «Інфоцентр»
Учні просять телебачення приїхати в певні дні, дають свої відео, приїздять на програму, щоб поділитись проектами
Телефонний режим

Не бояться спілкуватися зі  ЗМІ, знають як їх зацікавити

ІННОВАЦІЇ:
Інноваційні форми та методи
Кожен тиждень створення активашок за темою тижня: Флешмоб "Мій кумир", презентація книги, жива бібліотека, концерт за формою «Вільна сцена», екологічні ярмарки, Бізнес ігри, тренінги (безкоштовні) за різними темами, раз на місяць спільний шкільний захід і т.д.
Висвітлення інформації
на сторінці фейсбук, на ютуб каналі, в газеті, на телебаченні

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ:
Назва проекту
Напрям
Організатори
Результат
ZERO WASTE SCHOOL
Екологічний
Фонд братів Кличко
14 мобільних баків для сортування сміття, 9 металевих встановлених в місті
Компола
Екологічний
Міністерство екології
компостер на 600 мл.
Свідомі громадяни
Екологічний
Учні школи
Проведення еко-тижня для учнів та вчителів, двох тренінгових еко-дня для громади міста і вичищений парк
Програма «Сходини»
соціально-економічний
GoFunded
запущений краундфандинг на 60 000 грн. виграно 25.000 грн від організації USAID
Гілка
екологічний
Учні школи
переробка гілок на шкільному телебаченні
Птаха
соціальний
МОМ
тренінги для учнів 7-11 класів з протидії торгівлі людьми
Молода енергія громад
соціальний
Unisef
закупка техніки в молодіжний центр
MCPUkrainsk
соціально-культурний
Учні школи
створення молодіжного центру в місті
Ліга майбутніх поліцейських
здоров’я
Поліція
16 активістів старшокласників
«Ми надія України»
національно-патріотичний
Учні школи
стенд, макет школи
«Створи добро»
благодійний
Учні школи
допомога дитсадкам, дитячим будинкам, дітям яка потрібна операція
Програма «Еко-хвиля»
екологічний
Кобець О.О. вчитель біології
підвищується екологічна культура учнів та їх батьків
Програма «Школа здоров’я»
здоров’язберігаючий
Фурсова О.С. вчитель основ здоров’я та фізичної культури
активізується ведення здорового способу життя в учнів

Школа є переможцем всеукраїнських проектів, створюються власні програми і активно реалізується всіма учителями, учнями, батьками, спонсорами і висвітлюється в ЗМІ.

 







Творчий проект
на тему
«Сучасні вокальні жанри: естрадна пісня.»
Мета проекту: ознайомлення учнів з новітніми програмами та використання їх в своїй творчості, розвиток креативного, дивергентного мислення та творчих здібностей.
Завдання проекту:
-         зацікавити учнів, посилити мотивації навчання;
-          розширити межі самостійної діяльності школярів;
-          створити мінусовки пісень, мікси;
-          застосувати методи повторення;
-          формувати сучасну особистість, здатну творчо мислити, активно працювати та вчитися навчатися;
-         виявити емоційну сторону учня.
Актуальність теми: В нашому сучасному житті в вокальних жанрах переважає естрадна пісня, а вона створена на основі електронної музики яка пишеться в сучасних програмах. Сучасна дитина має розбиратися в сучасному житті технології і отримувати насолоду від своїх звершень, адже вивчення програми не таке вже й легке діло для само опрацювання учня школи.
Характеристика проекту:
-         За кінцевим результатом: практичний.
-         За змістом: міжпредметний.
-         За кількістю учасників: індивідуально-колективний.
-         За тривалістю: довготривалий (РІК)
-         За ступенем самостійності: виконується учнями разом із учителем.
-         За характером контактів: внутрішній, зовнішній.

Учасники проекту: учні школи, вчитель української мови, вчитель інформатики, вчитель музики, педагог-організатор, вчитель танцювального мистецтва будинка творчості.

Термін реалізації проекту: 2016– 2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Очікуваний результат:

-         підвищення розвивальних можливостей учнів;

-         поширення серед дітей та молоді  власних пісень, стимулювання інших учнів брати участь у фестивалях та концертах;

-         розроблення презентаційного і просвітницького заходу «Власної естрадної пісні» для учнів;

-         започаткування і проведення фестивалю «Ми дотягнемося до зірок», залучення інших шкіл, міст до цього проекту на наступний рік;

-                готові якісні мінусовки, біти, ремікси, музичні мікс з якими учні зможуть виступати і на інших заходах, конкурсах.
Ризики проекту: проблема з технікою, із здоров’ям учнів, ущільнення запланованої роботи через  карантин.

Ресурси: людські, інформаційні.
Практична значущість  проекту полягає в тому, що будь-яка людина може навчитися користуватися сучасною програмою ФЛ студіо , використовувати готові пісні.
ОПИС ПРОЕКТУ
Проект складається із шести етапів, кожен має свій зміст та алгоритм реалізації.
Перший етап – пошуковий. На цьому етапі вчитель шукає таланти – учнів, які пишуть власні вірші, музику до них, просто люблять виготовляти мікси естрадних пісень. Здійснюється це конкурсом віршів, чи бажанням учня. Після того як вчитель зібрав творчу групу він оголошує тему проекту, мету та завдання, проводить анкетування для виявлення рівня зацікавленості учнів.  Вчитель зазначає, що протягом роботи кожен учасник групи має слідкувати за рівнем своєї роботи, зазначати те, що не зрозуміло, що викликало труднощі в таблицю самоаналізу. Протягом всієї роботи учень слідкує за власним зростанням, самостійно оцінює власну діяльність та роботу інших.
На другому – інформативному етапі вчитель разом з творчою групою розробляє план роботи над реалізацією проекту. Для цього учні діляться на підгрупи: 
1) підгрупа «Панель управління» – опрацювання панелі управління, винайдення гарячих швидких клавіш;
2) підгрупа «Браузер» – аналізує подані у програмі інструменти;
3) підгрупа «Секвенцор» - розбирає найголовніші принади цього блоку;
4) підгрупа «Піано-рол» – спроба створити мелодію пісні; пошук потрібної сучасної естрадної пісні її вибір, запис на нотному стані;
5) підгрупа «Плейліст» - має активно співпрацювати з підгрупою «Піано-рол», пошук інформації про паттерни, виявлення труднощів, робота з вчителем музики.
6) підгрупа «Мікшер» - де створюються системи, винайдення головних ефектів, їх закріплення.
7) Педагог-організатор відповідає за естетичне оформлення актової зали під час виступу;
8) Вчитель української мови редагує вірші учнів.
9) Вчитель інформатики створює власну групу з учнів 10 класу – розробляє презентації, підбір малюнків, щоб зробити фестиваль видовищнім.
 Можна організувати окрім творчої групи групу «Помічник» - це незацікавлена у вивченні програми група. Хтось відповідає за музичний супровід, інші – за декорації, іще інші – за написання сценарію до фестивалю, інші – відповідають за створення плакатів, за лист-запрошених.
Вчитель визначає строк, протягом якого кожна група має виконати певну частину роботи. Незважаючи на те, що кожна група працює самостійно, учасники обов’язково мають обмінюватися результатами зібраної інформації, оскільки кожна група працює для того, щоб реалізувати поставлену мету проекту. Працюючи в підгрупах, кожен учасник має змогу проявити свої здібності, та краще розбиратися в саме тому розділі, тому що потім вони будуть виступати вчителем змінюючи підгрупи. Крім цього кожен учасник вчиться відповідати за свою діяльність, оцінює роботу інших, а також прагне не підвести команду. Робота кожної групи має супроводжуватися допомогою та контролем учителя-музики.
На аналітичному етапі роботи над проектом, коли вже групи опрацювали потрібний матеріал, слід обговорити труднощі в підготовці проекту. Учасники обмінюються враженнями, говорять про те, що змогли зробити, що не виходить, і так міняються між собою підгрупами. Один з підгрупи залишається, щоб навчити іншого, і якраз закріплює матеріал. Так потрібно змінити підгрупу 5 разів. Всі зміни в роботі кожен учень позначає в таблиці самоаналізу, за ефективністю роботи групи слідкує, користуючись таблицею форм оцінювання.
Четвертий етап роботи – практичний. Він є передостаннім перед результативним етапом, коли учні мають завершити свою роботу та показати досягнуті результати. Тому для того, що проект був повним та правильним, насиченим та цікавим, учасники груп співпрацюють із будинком творчості – відділом хореографії, які надають їм допомогу у супроводі при необхідності танцювального супроводу, а також потребують допомоги вчителя інформатики, який має допомогти з виготовленням відео кліпів до пісень. По завершенню роботи певні завдання та елементи проекту доцільно апробувати на уроках та виховних годинах, щоб побачити недоліки або, навпаки, відчути плюси від виконаної роботи. Це робиться для того, щоб на презентаційному етапі уникнути негараздів.
Презентаційний етап – вирішальний, оскільки саме тут учні та вчитель звітують перед запрошеними гостями, адміністрацією школи, учнями, демонструють результати роботи – виступи з власними піснями, власно створеними мінусовками до вже відомих естрадних пісень. Кінцевий результат говорить про те, що навчально-виховний процес повинен спрямовувати учнів на усвідомлення необхідності знати сучасні технології, не тільки інтернет та його соціальні мережі, а те що може в майбутньому стати професією. Даний проект сприяє розвитку творчого мислення, вираження своїх емоцій – веселих чи сумних у власній музиці.
На рефлексивному етапі варто провести аналіз виконаної роботи, де учень зможе, користуючись заповненими таблицями, зробити самоаналіз та взаємо аналіз роботи учасників проекту. Разом із вчителем необхідно визначити те, що вдалося реалізувати, а що потребує корекції. По закінченню необхідно визначити перспективи роботи.
Оцінюванням роботи стануть вручення дипломів, нагород за кращу написану пісню, мінусовку, мікс в кожній номінації на фестивалі «Ми дотягнемося до зірок».
       Проект цікавий для всіх, бо для його реалізації кожен може обрати те, що йому до душі. Хтось не пише власні пісні, але може стати діджеєм, тому що в цій програмі можна писати клубну музику, є різні жіночі та чоловічі голоси і т.д.
Проект дає учням можливість само реалізуватися, продемонструвати свої творчі здібності, комунікабельність, артистичність, виробити навички критичного мислення, а найголовніше – виховує мислячу особистість в якої присутні вже цілі у житті. 

Я прошу вас уявити що я учень, який написав власну пісню про кохання і хоче зараз вам її продемонструвати.
Дякую. Сподіваюсь ви почули різноманітність використання в цій програмі інструментів, методів, музичних засобів виразності.
Дякую за увагу.


УКРАЇНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №12
СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ















ПРОЕКТ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ



МИ – НАДІЯ УКРАЇНИ!



 
                                                                                        Виконала:

     учениця 10 класу

                                                                                        Ковальова Аліса

Куратор:

Ковтун Т.В.,

вчитель музичного        мистецтва















2016

ЗМІСТ

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ……….………………………………………………….. 3

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ……………………………………………….. 5

ОПИС ПРОЕКТУ...……………………………………………………………....7

РОЗДІЛ І. НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ.

  1.1.   Аналіз   поняття   «патріотичне  виховання»,   «патріотичне почуття»,           

«патріотизм» у філософії, соціології, психології ....................................................10

  1.2 Змістова структура патріотичного виховання ...........................................13

  РОЗДІЛ ІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА ПРОЕКТУ.

2.1. Національно-патріотичне виховання в нашій школі................................18

  2.3. Сценарії виступів агітбригад, позакласних заходів та

виховних годин......................................................................................................20  ВИСНОВКИ……………………………………………………..……………….45

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………....………………………….46

ДОДАТКИ………………………………………………………………………..47


ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

Назва: Ми – надія України!

Автор: Ковальова Аліса Віталіївна, учениця 10 класу Української ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 Селидівської міської ради Донецької області.

Куратор: Ковтун Т.В., учитель музичного мистецтва Української ЗОШ І-ІІІ ступенів №12 Селидівської міської ради Донецької області.



Тип проекту:

·        За кінцевим результатом: теоретико-практичний.

·        За змістом: міжпредметний.

·        За кількістю учасників: індивідуально-колективний.

·        За тривалістю: довготривалий.

·        За ступенем самостійності: виконується учнями разом із учителем.

·        За характером контактів: внутрішній.

Учасники проекту: учні школи, вчитель української мови, вчитель музики, організатор, класні керівники, працівники міської та шкільної бібліотек.

Термін реалізації проекту: 2015 – 2018 роки

Очікуваний результат:

-         підвищення освітньо-виховних, розвивальних можливостей в школі  в контексті забезпечення гармонійного розвитку особистості з високим патріотичним духом;

-         сформованість у вихованців високих моральних цінностей, патріотизму, етнічної та національної свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України; виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки; формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;

-         поширення серед дітей та молоді  знань про рідний край, сприяння виявам поваги до його історії, турботи про сучасне і майбутнє; використання позашкільного освітньо-виховного простору  для духовного, інтелектуального й фізичного розвитку дітей та молоді;

-         розроблення презентаційних і просвітницьких заходів для учнів.

-         проведення традиційних вечорів афганської пісні, української пісні «Пісня жива душа народу», козацьких забав, сезонних свят «Зустріч зі Св. Миколаєм», Святкування день народження Т.Г.Шевченка, участь в міських заходах: «Як паросток виноградної лози плекайте мову», інсценування військової пісні і т.п.

Ресурси: людські, матеріально-технологічні, інформаційні.


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може.

     Д. Байрон

Патріотичне виховання молоді сьогодні є одним з найголовніших пріоритетів гуманітарної політики в Україні, важливою  складовою національної безпеки України. Ставлення владної еліти до виховання молоді на кращих зразках історії рідного народу, його досвіду, традицій, освіти та культури, вищих християнських ідеалів у будівництві соборної самостійної держави національного типу.

В умовах розбудови незалежної держави на перший план виходить проблема відродження національної системи освіти як передумови виховання нового покоління українців.

В умовах економічної кризи, спотвореного переходу до ринкових відносин, відбувається інтенсивний процес соціальної та моральної деградації значної частини учнівської молоді, тому притупляються природні потреби в пізнанні й творчості, втрачається інтерес до чесної праці, знецінюються духовні ідеали. Певна частина сучасної молоді байдуже ставиться до ідеї незалежності України.

Впровадження національної системи виховання в нашій школі реалізовується єдиним комплексом цілеспрямованої дії родини, школи, позашкільних установ. Успіх виховного процесу залежить від того, наскільки самі вихователі, батьки, вчителі глибоко усвідомлюють «національну істоту свою», збагнули суть народних методів виховання, закарбували в памяті попередній досвід своїх предків, збагатилися найновішими дослідженнями.

Глибокий та системний аналіз філософської, психолого-педагогічної літератури доводить, що сучасне виховання, зокрема патріотичне, має здійснюватися в умовах національного виховання. Патріотичне виховання вчені розуміють як « формування гармонійної, розвиненої, високоосвіченої, соціально активної й національно свідомої людини, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, здоровими інтелектуально-творчими й духовними якостями, родинними й патріотичними почуттями, працьовитістю, господарською кмітливістю, підприємливістю й ініціативністю»

Мета проекту: виховання справжнього громадянина, патріота своєї Батьківщини, формування ціннісного ставлення до держави; формування в учнів незалежно від національності національної свідомісті, історичної пам’яті, національного характеру, світогляду, гуманістичних ідей; прищеплення учням поваги до прав і свобод людини і забезпечення знаннями та виконанням законів України учнями.

Загальні завдання проекту:

-           формування  національної свідомості і відповідальності за долю України;

-           виховання любові до рідної землі, її історії, відновлення і збереження історичної пам’яті;

-           виховання громадянського обов’язку перед країною, суспільством;

-           виховання бережливого ставлення до національного багатства країни, мови, культури, традицій;

-           прищеплення поваги до прав і свобод людини та громадянина;

-           виховання поваги до Конституції, законів України, державних символів;

-           формування правової та політичної культури учнів;

-           попередження адиктивної, асоціальної, аморальної поведінки школярів.

Практична значимість  проекту полягає в тому, що будь-яка людина може удосконалити свої знання про побут і традиції України, національний одяг, історію, використовувати готові розробки виступів агітбригад, виховних заходів.
ОПИС ПРОЕКТУ
Проект складається із шести етапів, кожен має свій зміст та алгоритм реалізації.
Перший етап – пошуковий. На цьому етапі вчитель знайомить учнів з участю в проекті, оголошує тему проекту, проводить анкетування для виявлення рівня зацікавленості учнів для поділу на групи.  Вчитель зазначає, що протягом роботи кожен учасник групи має слідкувати за рівнем своєї роботи, зазначати те, що не зрозуміло, що викликало труднощі в таблицю самоаналізу. Протягом всієї роботи учень слідкує за власним зростанням, самостійно оцінює власну діяльність та роботу інших.
На другому – інформативному етапі вчитель разом з утвореними групами розробляє план роботи над реалізацією проекту. Для цього учні 7-11 класів об’єднуються в групи:  1) група «Дослідники-відкривачі» – створення кутка цікавих історій ветеранів «Знай і перемагай!»; 2) група «Письменники-поети» – складання віршів, статей, написання сценаріїв; 3) група «Художники-декоратори» – естетичне оформлення кабінетів, актової зали під час виступів; 4) група «Митці» – робота над творчими завданнями з теми. Причому кожна з груп учнів може бути розподілена за ролями, за виконуваними завданнями. Наприклад, хтось збирає теоретичну інформацію та працює з додатковими джерелами, інші учні відповідають за музичний супровід, інші – за декорації, іще інші – за написання сценарію тощо.
Вчитель визначає строк, протягом якого кожна група має виконати певну частину роботи. Незважаючи на те, що кожна група працює самостійно, учасники обов’язково мають обмінюватися результатами зібраної інформації, оскільки кожна група працює для того, щоб реалізувати поставлену мету проекту. Працюючи в групах, кожен учасник має змогу проявити свої здібності, поділ на групи сприяє тому, що учень має змогу вибрати та продемонструвати свої вміння там, де він може, а не там, де цього хоче та вимагає вчитель. Крім цього кожен учасник вчиться відповідати за свою діяльність, оцінює роботу інших, а також прагне не підвести команду. Робота кожної групи має супроводжуватися допомогою та контролем учителя-предметника.
На аналітичному етапі роботи над проектом, коли вже групи мають зібраний матеріал, слід обговорити труднощі в підготовці проекту. Учасники обмінюються враженнями, говорять про те, що змогли зробити, що не виходить, над чим планують працювати надалі. Всі зміни в роботі кожен учень позначає в таблиці самоаналізу, за ефективністю роботи групи слідкує, користуючись таблицею форм оцінювання. На цьому етапі роботи над проектом слід повідомити про результативність адміністрацію школи.
Четвертий етап роботи – практичний. Він є передостаннім перед результативним етапом, коли учні мають завершити свою роботу та показати досягнуті результати. Тому для того, що проект був повним та правильним, насиченим та цікавим, учасники груп співпрацюють із шкільними та міськими бібліотекарями, які надають їм методичну та наукову допомогу, а також потребують допомоги вчителя інформатики, який має допомогти з інтернет-ресурсами. По завершенню роботи певні завдання та елементи проекту доцільно апробувати на уроках та виховних годинах, щоб побачити недоліки або, навпаки, відчути плюси від виконаної роботи. Це робиться для того, щоб на презентаційному етапі уникнути негараздів.
Презентаційний етап – вирішальний, оскільки саме тут учні та вчитель звітують перед адміністрацією та колегами школи про виконану роботу, демонструють результати роботи – фотозвіти, виступи агітбригад. Кінцевий результат говорить про те, що навчально-виховний процес повинен спрямовувати учнів на усвідомлення необхідності знати історію свого міста, країни, співпереживати зі своїми громадянами, відстоювати свої права, знати конституцію України, традиції свого народу. Даний проект сприяє фор­муванню особистості, яка розуміє життя як най­вищу цінність, може свідомо оцінити й розв’язати проблеми, що постають перед конкретною люди­ною й людством у цілому.
На рефлексивному етапі варто провести аналіз виконаної роботи, де учень зможе, користуючись заповненими таблицями, може зробити самоаналіз та взаємоаналіз роботи учасників проекту. Разом із вчителем необхідно визначити те, що вдалося реалізувати, а що потребує корекції. По закінченню необхідно визначити перспективи роботи.
       Проект цікавий для всіх, бо для його реалізації кожен може обрати те, що йому до душі.
Проект дає учням можливіть самореалізуватися, продемонструвати свої творчі здібності, комунікабельність, артистичність, виробити навички критичного мислення, а найголовніше – виховує справжнього громадянина , патріота своєї Батьківщини.